 |
O Analizie matematycznej na Fizyce UW
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Feldmarshall
Administrator
Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z kosmosu
|
Wysłany: Sob 12:25, 28 Paź 2006 Temat postu: Seria 4 |
|
|
W zadaniu pierwszym otrzymałem wynik 1/2. Wygląda sensownie, bo to jest miszanka stanów góra y i góra z...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nat
dx
Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BB
|
Wysłany: Pon 19:03, 30 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Nie czytaj poniższego, jeśli jeszcze nie zrobiłeś/aś drugiego zadania i wolisz najpierw sam/a:
W drugim mi wychodzi, że nie istnieją takie współczynniki dodatnie i sumowalne do jedynki, żeby wziąć z nimi kwadraty macierzy wszystkich sześciu stanów (góra x, dół x i tak dalej) i wyszło. Co oznacza, że nie-da-się (w p. b). Czy gdzieś się mylę? Może inaczej to trzeba zrobić? Ale za pomocą jednego aparatu S-G powinno się dać (tylko że względem jakiejś innej osi), bo stan czysty. Nie wiem na razie, jak znaleźć tą oś. Wie ktoś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magg
kamikaze-type person
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z dumy i trudu, ze znoju codziennej pracy...
|
Wysłany: Pon 20:43, 30 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Na wszystkie sposoby, jakie znam, wychodzi, że w ogóle stanu czystego nie da się złożyć z innych stanów czystych, czyli odpowiedź na punkt b) jest - nie da się.
Oś znajdujesz, najpierw znajdując sigma (najprościej - znasz wektor własny, dopełnasz bazę, wiesz, jakie są wartości własne, szukany operator to suma (wartość własna)*(operator rzutowy na wektor własny). To dość intuicyjna algebra, prawdziwe dla operatorów hermitowskich, gdzie podprzestrzenie własne są ortogonalne, u nas się pojawiło na ćwiczeniach), a później sigma rozkładając w bazie sigma_x, sigma_y, sigma_z.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ripperr
Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:38, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Ha! Mozna prosciej: operatory rzutowe sumuja sie do jedynki. Wtedy nie trzeba wcale znac tych wektorow. Reszta tak jak Madzia powiedziala.
Moze ktos kiedys z tego skorzysta...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magg
kamikaze-type person
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z dumy i trudu, ze znoju codziennej pracy...
|
Wysłany: Pią 20:33, 03 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Faktycznie. Whatever, pewnie wszyscy już zrobili.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|